Tel: +48 95 735 50 66 
CHEMOIL,   66-400 GORZÓW WLKP,   UL. WAWRZYNIAKA 43

Smary

Smary: ŁT43, ŁT4S3, grafitowy, benterm, stp, epx, specjalne

Głównym zadaniem smaru jest zmniejszanie tarcia między powierzchniami współdziałających przedmiotów, które stykając się ze sobą powierzchniami wytwarzają tarcie. Smar działa na zasadzie wniknięcia w szczelinę pomiędzy tymi powierzchniami i utworzenia tam warstwy poślizgowej poprzez całkowite odseparowanie od siebie tych powierzchni. Poszczególne smary mogą mieć różne konsystencje: od stałej, poprzez półpłynną, płynną, aż do gazowej. Smary zawierają substancję nośną, mającą właściwości ślizgowe - towot, olej silikonowy oraz substancje dodatkowe, decydujące często o przeznaczeniu smaru. Do smarów często dodaje się: PTFE (Teflon, Tarflen), dwusiarczek molibdenu, grafit lub miedź. Dodatki zapewniają wytworzenie prawidłowej warstwy poślizgowej.

Dostępne w naszej ofercie są gatunki smaru:

ŁT43, ŁT4S3

Przeznaczenie: Smarownie łożysk tocznych i ślizgowych. Jest odporny na działanie wody. Zakres pracy w temperaturach od -30C do +130C. Nie spływa i nie ulega zbrylaniu.

Dostępne opakowania: 0,4kg, 0,85kg, 4,5kg, 9kg, 17kg, 52kg, 180kg

GRAFITOWY

Przeznaczenie: Smarowanie piór resorów, gwintów śrub, otwartych kół zębatych oraz wszelkich silnie obciążonych węzłów tarcia. Nie nadaje się do smarowania łożysk. Jest odporny na wodę. Dostępne opakowania 0,4kg, 0,85kg, 4,5kg, 9kg, 52kg, 180kg

STP

Przeznaczenie: smarowanie podwozi pojazdów mechanicznych, sworzni, przegubów, oraz innych węzłów tarcia. Nie nadaje się do smarowania łożysk tocznych. Jest odporny na działanie wody. Dostępne opakowania 0,4kg, 0,85kg, 4,5kg, 9kg, 52kg, 180kg

EPX

Przeznaczenie: Smar o konsystencji półpłynnej do smarowania przekładni zamkniętych, łożysk tocznych i ślizgowych oraz w układach centralnego smarowania taboru ciężarowego, sprzętu budowlanego i rolniczego. Są odporne na wymywanie wodą. Dostępne opakowania; 4,5kg, 9kg, 52kg, 180kg

BENTERM 2

Przeznaczenie: smar wysokotemperaturowy przeznaczony do smarowania  łożysk tocznych i ślizgowych oraz innych skojarzeń trących w zakresie temperatury pracy 120-200 C.  Jest odporny na działanie wody. Dostępne opakowania; 0,85kg, 4,5kg, 9kg.

SMARY SPECJALNE

Przeznaczenie: smarowanie różnych powierzchni trących, pracujących przy wysokich i udarowych obciążeniach na które oddziaływają siły tarcia w wysokich temperaturach. Smary które w swoim składzie posiadają dodatki typu; miedz, dwusiarczek molibdenu, teflon. Dostępne opakowania: Aerozole, tubki, i inne.

  • Partenrzy: Venol, Tedex, Fuchs, Castrol, Mobil
  • Partenrzy: Venol, Tedex, Fuchs, Castrol, Mobil